KODOWANIE

Kodowanie fabrycznych sterowników, czyli zmiana sposobu w jaki mają działać. Mogę dopasować je do indywidualnych preferencji użytkownika.
Na przykładzie oświetlenia, jestem w stanie ustawić czy po otwarciu samochodu z pilota mają zapalić się światła powitalne np. halogeny lub światła pozycyjne; czy system ma testować żarówki przy każdym uruchomieniu pojazdu i zgłaszać ich błąd w razie przepalenia lub zastosowania nieodpowiedniej żarówki; ile razy mają mrugać kierunkowskazy; mogę zmienić strumień świetlny dla samochodów przystosowanych do ruchu lewostronnego. Możliwości jest bardzo dużo.

Kodowanie używanych sterowników, czyli dopisanie używanego sterownika/modułu do auta oraz jego uruchomienie. Wiele sterowników ma w sobie kodowanie, które trzeba zmienić przy przekładaniu go do innego auta, aby działał prawidłowo lub w ogóle się uruchomił.
Dobrym przykładem będzie moduł świateł, szczególnie adaptacyjnych i LED. Potrafi on skorodować, jeśli dostała się wilgoć lub uszkodzić przy wypadku. Nowy moduł jest drogi, dlatego większość decyduje się na założenie używanego. Sama wymiana jednak nie wystarczy, aby wystartował lub działał prawidłowo, trzeba go dokodować programowo.

Kodowanie na rynek europejski, czyli dostosowanie samochodów z importu (USA, Kanada, Japonia, Wielka Brytania, Emiraty Arabskie), aby spełniały wymogi polskich (europejskich) przepisów. Najważniejsze zmiany to język polski, jednostki, częstotliwości radia, region DVD, nawigacja, oświetlenie.
Specjalizacja w samochodach marki BMW i FORD.

Kodowanie to także uruchomienie nowych funkcji, które producent zdecydował się ukryć dla użytkownika. W każdej serii BMW mamy inne możliwośći. Poniżej funkcje najczęściej wybierane: