PROGRAMOWANIE

Programowanie fabrycznych sterowników, czyli aktualizacja do najnowszej wersji. Samochody marki BMW wyjeżdżają z fabryki z aktualnym podczas produkcji oprogramowaniem. Producent z czasem wykrywa błędy i wprowadza ulepszenia, które mają poprawić bezawaryjność, bezpieczeństwo, funkcjonalność i kulturę pracy podzespołów. Wypuszcza nowe wersje poprawionego oprogramowania, jednak niewiele samochodów jest wzywanych do serwisu na darmowe aktualizacje. Dotyczy to tylko krytycznych sytuacji.
Dlatego zaleca się aktualizację oprogramowania sterowników, szczególnie dla modeli z początku produkcji lub takich, które nie miały nigdy tego wykonywanego.

Programowanie używanych sterowników, czyli dopisanie używanego sterownika/modułu do auta oraz jego uruchomienie. Wiele sterowników ma w sobie numer VIN i specyficzne kody, które trzeba zmienić przy przekładaniu go do innego auta, aby działał prawidłowo lub w ogóle się uruchomił.
Dobrym przykładem będzie elektryczna przekładnia EPS (maglownica), która ostatnio staje się zmorą wielu kierowców. Nowa część jest bardzo droga, dlatego większość decyduje się na założenie używanej lub potestowej. Sama wymiana mechaniczna jednak nie wystarczy, trzeba ją dokodować programowo.

Ingerencja w oprogramowanie w celu dostosowania sterownika do potrzeb klienta. Programowe usuwanie filtra cząstek stałych DPF, EGR, sondy lambda itp.

Programowanie wymienionych sterowników silnika DDE DME, CAS, FEM/BDC, skrzyni biegów EGS, komfortu i świateł FRM, SMC, LHM, FLA, itp.
Odblokowanie automatycznych skrzyni biegów. Numery ISN, SK. Odblokowanie FEM/BDC

Programowanie używanych liczników przy zmianie mph na km lub doposażenia w inny licznik np. 6WA, 6WB.
Dopasowanie przebiegu przy wymianie licznika.